Monday, November 11, 2013

Air Terjun Bekelah Maran, Pahang (14 & 15 September 2013)

Bertandang ke Air Terjun Bekelah adalah kunjungan BKG kali kedua dalam tempoh 2 tahun, Bekelah menjadi antara tempat berair terjun WAJIB pergi bagi kami kerana kecantikan air nya selain menyajikan kawah-kawah yang besar. 

Kunjungan kali ini memberikan pengalaman yang baru kepada kami, antaranya terlupa bawa gas memasak, tertinggal kambing untuk bbq di pertengahan trek, memasak menggunakan kayu api walaupun hujan pada sebelah petang dan malam, dapat mencari gas-gas memasak di longgokan sampah. 

Walaupun dalam tempoh 2 hari 1 malam itu agak kelam kabut dan rumit dengan ketiadaan gas memasak, kami bekerjasama bersama-sama berganding bahu membantu antara satu sama lain untuk menyediakan makanan seperti yang telah dirancangkan walaupun tidak sempurna seperti diatas kertas. Alhamdulillah kerana kami berjaya harungi dugaan dan masih boleh bergambar dan bersuka ria mandi manda bersama.

Pengajarannya disini, tidak semua apa yang dirancang akan tercapai atau terlaksana, bersedialah untuk harungi apa saja dugaan dan harungilah dengan tenang. Setiap kejadian membuatkan kita semakin berpengalaman dan lebih bersedia.

Ucapan terima kasih kepada peserta-peserta kali ini kerana sudi menyertai aktiviti BKG selama 2 hari 1 malam ini, mohon maaf dan ampun atas kekurangan dan kekecewaan harap tidak disimpan didalam hati. Sehingga berjumpa lagi dilain aktiviti dan sentiasa ikuti perkembangan BKG disini. Terima kasih...














No comments:

Post a Comment